Podczas międzynarodowej konferencji naukowej „Nowoczesność przemysłu i usług” organizowanej corocznie przez TNOiK, która odbyła się w dniach w Hotelu Gołębiewski w Wiśle w dniach 20 – 22 listopada 2024 roku zaprezentowaliśmy artykuł “Results or Relationship Orientations of a Team Manager in Perspective of Using Artificial Intelligence in Management”.
Jakie są nasze wnioski z badań nad tematem orientacji na rezultaty lub relacje menedżerów w kontekście automatyzacji ich pracy przy pomocy sztucznej inteligencji?
Celem artykułu było przedstawienie rozwiązania problemu badawczego dotyczącego dylematu, który ze skrajnych stylów zarządzania – orientacja na wyniki czy orientacja na relacje – zapewnia większą skuteczność i efektywność działań menedżera w perspektywie sztucznego zarządzania.
Uzyskaliśmy odpowiedzi na dwa pytania badawcze: (RQ1) w jakim stopniu orientacja na wyniki lub orientacja na relacje menedżera zespołu wpływa na efektywność? (RQ2) W jakim stopniu orientacja na wyniki lub relacje menedżera zespołu wpływa na efektywność?
Odpowiedzi zostały sformułowane na podstawie oryginalnej koncepcji metodologii w rzeczywistości zarządzania i badań nad zachowaniami ludzkich menedżerów przy użyciu internetowych narzędzi zarządzania jako narzędzi badawczych (TransistorsHead.com).
Jakie były główne wnioski z badań? Po pierwsze, (RQ1) nie było związku między przyjętym stylem przywództwa – orientacją na wyniki lub orientacją na relacje – a efektywnością menedżera zespołu. Po drugie, (RQ2) nie było związku między przyjętym stylem przywództwa – orientacją na wyniki lub orientacją na relacje – a skutecznością menedżera zespołu.
Nasz artykuł możesz przeczytać na stronie czasopisma: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://managementpapers.polsl.pl/wp-content/uploads/2024/09/202-Flak-Ko%25C5%25BCusznik.pdf&ved=2ahUKEwiZ-aitu8iLAxWaLBAIHeBgLvkQFnoECBQQAQ&usg=AOvVaw3Yowci-iuJ41llAt1_rGG5