What are the key process competencies for the different competency profiles of support staff?

Posted by

In our book, Competencies of Research Staff at Polish Research Universities, we published many of the results of research on the competencies of research and support staff at Polish research universities. Our book is still available at the bookstore of the University of Silesia in Katowice:

https://wydawnictwo.us.edu.pl/node/27063

In this and the following weeks, we will present on the blog selected results of the research we conducted within the framework of the DIALOG project in 2020-2022 in Polish research universities. Today, we will briefly discuss process-related for each competency profile of the support staff.

To begin with, we explain the symbols used below:

  • E – support staff employee, expert
  • PA – support staff employee, administrative employee
  • P1 – process: Acquisition of resources for scientific/artistic work
  • P2 – process: Conducting high quality research/artistic work
  • P3 – process: Publishing the results of work
  • P4 – process: Commercialization of research and development results

W grupie stanowisk kadry wsparcia wskazano 11 kluczowych kompetencji procesowych. Najczęściej wskazywaną kompetencją kluczową, w różnych procesach i grupach stanowisk była kompetencja „dążenie do rezultatów” (wskazywana pięciokrotnie). Kompetencje najbardziej istotne dla efektywności danego procesu w grupie stanowisk kadry wsparcia (wskazywane wielokrotnie w różnych grupach stanowisk) to dla procesu P1 „dążenie do rezultatów”, wskazane w grupie E i PA i dla procesu P4 „myślenie analityczne”, wskazane w grupie stanowisk E.

Biorąc pod uwagę tylko kompetencje wskazywane w procesach jako kompetencje pierwszego wyboru, analiza kluczowych kompetencji procesowych w grupie stanowisk kadry wsparcia (PA, E) sugeruje, że warto zwrócić uwagę na to, jaki jest poziom rozwoju   kompetencji „administracja” dla grupy ekspertów (E), wskazana w procesach P2 i P3, a dla pracowników administracyjnych (PA) „elastyczność”, wskazana w procesach P1 i P2.

Ostatecznie ze zbioru 36 kompetencji modelu wskazano 24 jako kluczowe dla efektywności procesów. Na niższych poziomach rozwoju zawodowego w kadrze wsparcia (E, PA) wskazano więcej kompetencji kluczowych, istotnych dla efektywności procesów. Może to sugerować, że pracownicy na tym etapie ich kariery muszą zadbać o rozwój większej liczby kompetencji. Większy zestaw kompetencji pozwala na tych poziomach rozwoju realizować samodzielnie różnorodne zadania lub mniej wymagające etapy procesów.

You can read more in our book, Competencies of Research University Employees in Poland.