Jaka jest perspektywa zastąpienia kompetencji ludzi przez sztuczną inteligencję? Wywiad z Prof. Sharon Glazer z i University of Baltimore i University of Maryland

Posted by

Kolejnym z wywiadów naszej serii jest rozmowa z Prof. Sharon Glazer z University of Baltimore i University of Maryland na temat tego, w jakim stopniu i kiedy sztuczna inteligencja zwolni człowieka z pracy w firmach.

Prof. Sharon Glazer wniosła znaczący wkład w dziedzinę psychologii stosowanej, szczególnie w odniesieniu do zdrowia zawodowego i stresu. Jej badania obejmują cały świat, koncentrując się na różnych zawodach i zagadnieniach psychologii stosowanej, takich jak Brazylia, Peru, Indie, Hiszpania, Włochy, Węgry, Izrael i Japonia. Przyczyniła się do dialogu i wiedzy o innych kulturach. Prof. Glazer pracuje obecnie nad 4. edycją podręcznika Cambridge University Press, Cross-Cultural Psychology.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak sztuczna inteligencja wpłynie na pracę człowieka w firmach, zobacz ten film:

Poznacz odpowiedzi na następujące pytania:

  • Co wydarzyło się w ciągu ostatnich dwóch lat, co zmieniło nasze życie, naszą pracę i sposób, w jaki myślimy o sobie i świecie, w którym żyjemy, na przykład sztuczna inteligencja?
  • Jaki wkład psychologii pracy i organizacji w rozwój świata?
  • Ciągle słyszymy o ChatGPT. Które zawody zostaną najszybciej zastąpione przez sztuczną inteligencję?
  • Jakie cechy musi posiadać sztuczny menedżer, aby naprawdę wpływać na pracę ludzi?
  • Jak będziemy rozwijać nowe kompetencje? Czy możliwe jest przygotowanie się na sztuczną inteligencję?
  • Co my, środowisko psychologii pracy i organizacji, możemy zaoferować, aby pomóc w prowadzeniu i zarządzaniu zmianami?
  • W czym sztuczny menedżer oparty na sztucznej inteligencji będzie lepszy od ludzkiego menedżera?
  • Jakie procesy lub czynniki powinny wystąpić, aby zastąpić ludzkiego menedżera sztucznym menedżerem, tj. maszyną wyposażoną w sztuczną inteligencję?
  • Jakie zmiany są pożądane? Jakie zmiany są niezbędne? Czy możemy w ogóle wprowadzić pożądane zmiany? W jaki sposób?
  • Gdzie jest nasz głos jako środowiska psychologii pracy i organizacji? Co musimy powiedzieć? Jak powinniśmy to powiedzieć?
  • Jakie byłyby konsekwencje, gdyby menedżer zespołu stał się menedżerem robotem, zbudowanym w oparciu o sztuczną inteligencję?
  • Jak mogłaby wyglądać praca w zespole, w którym menedżer i kilku członków zespołu to roboty oparte na sztucznej inteligencji?

Wywiad z Prof. Sharon Glazer prowadził dr hab. inż. Olaf Flak, niezależny trener i doradca biznesowy.