Dziś prezentujemy kolejny z wywiadów, które zarejestrowaliśmy w cyklu C4RE, a które dotyczą zarządzania kompetencjami pracowników nauki i zarządzania kompetencjami na uczelni. Tym razem rozmawiamy z Prof. Matiasem Pulópulos Tripiana z Department of Experimental Clinical and Health Psychology w Ghent University. Jest on naukowcem pracującym w obszarze Affective and Cognitive Neuroscience. Jego badania mają na celu zrozumienie wpływu stresu na zdrowie i poznanie oraz neurokognitywnych mechanizmów regulacji stresu i zaburzeń związanych ze stresem u osób młodych i starszych. Prwadził kilka krajowych i międzynarodowych grantów i projektów. Odbył pobyty badawcze na Uniwersytecie w Maastricht oraz na Uniwersytecie Harvarda.
Gdy wysłuchasz naszego wywiadu, dowiesz się m.in.:
- Co decyduje o sukcesie naukowym badacza?
- Co sprzyja nawiązywaniu przez danego badacza kontaktów z innymi badaczami w kraju?
- Jakie są własne doświadczenia w zakresie wzmacniania kompetencji badawczych?
- Jakie są doświadczenia Profesora w kierowaniu rozproszonymi (wirtualnymi) zespołami badawczymi?
- Co powoduje w zespole, że osiąga on wysokie wyniki w pozyskiwaniu grantów?
- Kiedy zespół badawczy można nazwać kreatywnym?
- Co jest wskaźnikiem efektywności zespołu?
- Jakich kompetencji brakuje w waszym zespole, aby skutecznie prowadzić projekty badawcze?
- Jakie metody stosuje Pana uczelnia, aby wzmocnić poziom badań prowadzonych przez indywidualnych naukowców i przez zespoły badawcze?
- Jakich kompetencji brakuje na Pana uczelni i trzeba ich szukać poza uczelnią?
- W jakich warunkach można stworzyć innowacyjną uczelnię?
Wywiad z Prof. Matias Pulópulos Tripiana prowadzą:
• prof. dr hab. Barbara Kożusznik, Uniwersytet Śląski w Katowicach
• dr hab. inż. Olaf Flak, Niezależny trener i doradca biznesowy
Zobacz cały wywiad:
Pobierz też e-book na ten temat „University support for building researcher competence”