Właśnie ukazała się publikacja z naszymi wynikami badań na temat kompetencji kadry badawczej i kadry wsparcia polskich uczelni badawczych!
Jak to się zaczęło?
Jako zespół Interdyscyplinarnego Centrum Rozwoju Kadr Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (ICRK) opracowaliśmy pierwszy model kluczowych kompetencji wspierających doskonałość badawczą opracowany z myślą o pracownikach polskich uczelni. W oparciu o ten model powstało jedyne w swoim rodzaju narzędzie dla osób związanych z sektorem szkolnictwa wyższego.
Wypracowany model stał się podstawą do przeprowadzenia badania kompetencji kadry badawczej i kadry wsparcia w polskich uczelniach badawczych. Ten etap projektu prowadzony był w okresie od listopada 2021 roku do końca maja 2022 roku. Badanie przeprowadzone zostało za pomocą platformy informatycznej przygotowanej przez firmę Asseco Data Systems S.A.
Zgodnie z przyjętymi założeniami projektu, w badaniu wzięło udział 10 uczelni badawczych:
- Uniwersytet Warszawski
- Politechnika Gdańska
- Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
- Politechnika Warszawska
- Uniwersytet im. Adam Mickiewicza w Poznaniu
- Uniwersytet Jagielloński
- Gdański Uniwersytet Medyczny
- Politechnika Śląska
- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
- Uniwersytet Wrocławski
reprezentowanych przez 190 pracowników kadry badawczej i 95 pracowników kadry wsparcia.
Dane pozyskane w rezultacie przeprowadzenia badania umożliwiły przeprowadzenie wielowymiarowych analiz, których wyniki prezentujemy w kolejnych rozdziałach niniejszego opracowania. I tak, w rozdziale 1 prezentujemy ogólne wyniki badań kompetencji pracowników kadry badawczej i kadry wsparcia w kontekście rozwoju doskonałości naukowej uczelni, rozdział 2 zawiera wyniki badań dotyczące kompetencji społecznych kadry badawczej i kadry wsparcia w uczelniach badawczych, rozdział 3 ukazuje luki kompetencyjne kadry badawczej w kontekście efektywności ich pracy, rozdział 4 przedstawia kompetencje kadry badawczej na tle procesów komercjalizacji badań naukowych, a rozdział 5 stanowi studium przypadku luk kompetencyjne różnorodnego zespołu badawczego.
Książkę możesz kupić w księgarni Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach: