W ciągu ostatnich 20 lat nastąpił gwałtowny rozwój technologii informatycznych, robotyki i zastępowania pracy ludzi maszynami lub algorytmami. Powszechnie uważa się, że sztuczna inteligencja (AI) może zwiększyć ludzkie możliwości w pracy zespołowej, jednak nadal nie jest jasne, jak wdrożyć zarządzanie oparte o takie rozwiązania. Badania nad sztuczną inteligencją pokazują, że może ona wzmocnić zespoły ludzkie w ważny sposób, poprawiając koordynację zespołu, zwiększając dzielenie się wiedzą i uczenie się, wspierając podejmowanie decyzji, a także ocenę pracy zespołu.
Dlatego celem artykułu, jaki dr hab. inż. Olaf Flak zaprezentował na XII Międzynarodowej Konferencji z cyklu „Współczesne wyzwania zarządzania projektami i procesami”, było uzyskanie odpowiedzi na dwa pytania badawcze, wynikające z problemu badawczego, jakim jest zagadnienie istnienia zespołu pracowniczego składającego się w części lub całości z podmiotów zbudowanych o sztuczną inteligencję.
Po pierwsze, przedstawiono odpowiedź na pytanie RQ1, w jaki sposób rejestrować zachowania menedżera człowieka, aby uzyskać dane do aktywowania czynności menedżerskich przez menedżera robota. Odpowiedź ta zawiera opis układu wielkości organizacyjnych oraz wyników badań autora. Po drugie, sformułowano odpowiedź na pytanie RQ2, jakie metody analizy rozpoznawania wzorców zachowań wykorzystać, aby aktywować czynności menedżerskich przez menedżera robota. Odpowiedź dotyczy klasycznych metod rozpoznawania wzorców, które obecnie mogą być rozszerzone o modele językowe GPT.)