Jak kompetencje menedżerskie wpływają na sukces zespołu naukowego? Wywiad z Prof. Richardem Griffith z Institute for Cross Cultural Management of Florida Institute of Technology

Posted by

Kolejny wywiad, jaki przeprowadziliśmy na temat znaczenia kompetencji w zarządzaniu instytucjami naukowymi, był z Prof. Richardem Griffith z Institute for Cross Cultural Management of Florida Institute of Technology. Jego bogate doświadczenie i wysokie kompetencje menedżerskie dawały nam wiele inspiracji podczas nagrywania wywiadu, ale teraz też lubimy do niego wracać i przypominać sobie to, co usłyszeliśmy.

Prof. Richard Griffith w swojej pracy naukowej zajmuje się badaniami na temat przywództwa i pracy międzykulturowej. Na jego dorobek składają się publikacje dotyczące międzykulturowych zagadnień zarządzania, zespołów międzykulturowych, a także psychologii organizacji. Osiągniecia profesora Griffitha to książki, artykuły i rozdziały z zakresu przywództwa, pracy międzykulturowej, Profesor zajmuje się międzykulturowymi aspektami zarządzania i problematyka zespołów. Richard Griffith jest zaangażowany w tworzenie międzynarodowych programów psychologii pracy i organizacji i współpracuje z wieloma ośrodkami aby promować idee uczenia i zarządzania przez   kompetencje.

Prof. Richard Griffith podczas wywiadu odpowiedział nam na następujące pytania:

  • Co przyczynia się do nawiązywania kontaktów danego badacza z badaczami za granicą?
  • Co decyduje o dobrej współpracy naukowej?
  • Jakie własne kompetencje wydają się najbardziej sprzyjać kierowaniu zespołem badawczym?
  • Kiedy zaczęła się przygoda Profesora ze świadomym budowaniem własnych kompetencji jako badacza?
  • Jakie są doświadczenia Profesora z kierowaniem międzynarodowymi zespołami badawczymi?
  • Jakie cechy pozwalają zespołowi w osiągnięciu klimatu zaufania i współpracy?
  • Co przyczynia się do wzrostu autorytetu lidera zespołu?
  • Jakie wskaźniki świadczą o rozwoju zespołu?
  • Jakie kompetencje u członków zespołu Profesor ceni najbardziej?
  • Które wydarzenie w życiu Profesora było przełomowe pod względem kompetencji jego zespołu?
  • Jakie kompetencje pracowników sprawiają, że uczelnia jest innowacyjna?
  • Czy uczelnia, w której pracuje Profesor, aktywnie poszukuje talentów naukowych lub przywódczych wśród osób niepracujących na uczelni?

Zobacz cały wywiad:

Wywiad z Prof. Richardem Griffith prowadzą:

  • prof. dr hab. Barbara Kożusznik, Uniwersytet Śląski w Katowicach
  • dr hab. inż. Olaf Flak, Niezależny trener i doradca biznesowy

Pobierz też e-book na ten temat “Organisational competences and the success of the research team”